Classificatiecodes

Technische auto-onderdelen

Motoren, Versnellingsbakken, Achterassen (Cardan) en Onderstel
A1
  • op werking getest
  • maximaal 35.000 kilometer is de norm
A2
  • maximaal 35.000 kilometer is de norm
B1
  • op werking getest
  • vanaf 35.000 kilometer tot 100.000 kilometer is de norm
B2
  • vanaf 35.000 kilometer tot 100.000 kilometer is de norm
C1
  • op werking getest
  • meer dan 100.000 kilometer is de norm
C2
  • meer dan 100.000 kilometer is de norm
R1
  • gereviseerd of gerepareerd
  • op werking getest
R2
  • gereviseerd of gerepareerd
N1
  • nieuw
  • op werking getest
N2
  • nieuw
X
  • classificatie ontbreekt of onderdeel is niet op kwaliteit gecontroleerd

Classificatiecriteria Plaatwerk en Carrosserie auto-onderdelen

A1
  • geen roest en geen beschadiging (met een poetsbeurt als nieuw)
A2
  • zonder roest, nauwelijks of geen beschadiging(en)
  • voor jonge auto's is wellicht een spuitbeurt van toepassing
A3
  • zonder roest, uitdeuk- plamuur en spuitwerk is noodzakelijk
  • de reparatietijd bedraagt ongeveer 1 uur
A4
  • beschadigd zonder roest, uitdeuk- plamuur en spuitwerk is noodzakelijk
  • de reparatietijd bedraagt meer dan 1 uur, maar maximaal 2 uur
A5
  • beschadigingen zijn gerepareerd
B1
  • met oppervlakkige borstelroest, geen beschadiging (met een poetsbeurt als nieuw)
B2
  • met oppervlakkige borstelroest, nauwelijks of geen beschadiging(en)
  • voor jonge auto's is waarschijnlijk een spuitbeurt van toepassing
B3
  • met oppervlakkige borstelroest, uitdeuk- plamuur en spuitwerk is noodzakelijk
  • de reparatietijd bedraagt ongeveer 1 uur
B4
  • met oppervlakkige borstelroest, uitdeuk- plamuur en spuitwerk is noodzakelijk
  • de reparatietijd bedraagt meer dan 1 uur, maar maximaal 2 uur
B5
  • beschadigingen zijn gerepareerd
C1
  • met roest, net geen gat; verder geen beschadigingen
C2
  • met roest, net geen gat
  • voor jonge auto's is waarschijnlijk een spuitbeurt van toepassing
C3
  • met roest, net geen gat; ook uitdeuk- plamuur en spuitwerk is noodzakelijk
  • de reparatietijd bedraagt ongeveer 1 uur
C4
  • beschadigd met roest, net geen gat; uitdeuk- plamuur en spuitwerk is noodzakelijk
  • de reparatietijd bedraagt meer dan 1 uur, maar maximaal 2 uur
C5
  • beschadigingen zijn gerepareerd
D1
  • met gaten ontstaan door roest, verder geen beschadigingen
D2
  • met gaten ontstaan door roest
  • voor jonge auto's is waarschijnlijk een spuitbeurt van toepassing
D3
  • met gaten ontstaan door roest; ook uitdeuk- plamuur en spuitwerk is noodzakelijk
  • de reparatietijd bedraagt ongeveer 1 uur
D4
  • met gaten ontstaan door roest; ook uitdeuk- plamuur en spuitwerk is noodzakelijk
  • de reparatietijd bedraagt meer dan 1 uur, maar maximaal 2 uur
D5
  • beschadigingen zijn gerepareerd
R1
  • met krasjes, roest en/of gaten gerepareerd
R2
  • met krasjes, roest en/of gaten gerepareerd
  • voor jonge auto's is wellicht een spuitbeurt van toepassing
R3
  • met krasjes, roest en/of gaten gerepareerd, uitdeuk- plamuur en spuitwerk is noodzakelijk de reparatietijd bedraagt ongeveer 1 uur
R4
  • met krasjes, roest en/of gaten gerepareerd, uitdeuk- plamuur en spuitwerk is noodzakelijk de reparatietijd bedraagt meer dan 1 uur, maar maximaal 2 uur
R5
  • beschadigingen zijn gerepareerd
N1
  • nieuw
  • op werking getest
N2
  • nieuw
  • niet op werking getest
X
  • classificatie ontbreekt of is niet op kwaliteit gecontroleerd

Classificatiecriteria Overige auto-onderdelen

Auto-onderdelen die niet behoren bij: Motoren, Versnellingsbakken, Achterassen (Cardan), Onderstel en Plaatwerk
A1
  • als nieuw, in goede staat
A2
  • in goede bruikbare staat
A3
  • oppervlaktevuil of licht beschadigd, maar binnen 1 uur te reinigen of te repareren
N1
  • nieuw
  • op werking getest
N2
  • nieuw
  • niet op werking getest
X
  • classificatie ontbreekt of onderdeel is niet op kwaliteit gecontroleerd

De opgegeven classificatiecodes bij de auto-onderdelen zijn onder voorbehoud. Onderdelenlijn is niet aansprakelijk voor onjuiste classificatiecodes, druk en/of spelfouten.
Voor een volledige uitleg over het KZD Classificatie codeersysteem verwijzen wij u naar www.kzd.info.

Onderdelenlijn gebruikt functionele en analytische cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Wilt u niet alle soorten cookies toestaan? Kies dan voor Instellingen aanpassen. Of bekijk meer informatie.