Classificatiecodes
Technische auto-onderdelen
Motoren, Versnellingsbakken, Achterassen (Cardan) en Onderstel- A1
- op werking getest
- maximaal 35.000 kilometer is de norm
- A2
- maximaal 35.000 kilometer is de norm
- B1
- op werking getest
- vanaf 35.000 kilometer tot 100.000 kilometer is de norm
- B2
- vanaf 35.000 kilometer tot 100.000 kilometer is de norm
- C1
- op werking getest
- meer dan 100.000 kilometer is de norm
- C2
- meer dan 100.000 kilometer is de norm
- R1
- gereviseerd of gerepareerd
- op werking getest
- R2
- gereviseerd of gerepareerd
- N1
- N2
- X
- classificatie ontbreekt of onderdeel is niet op kwaliteit gecontroleerd
Classificatiecriteria Plaatwerk en Carrosserie auto-onderdelen
- A1
- geen roest en geen beschadiging (met een poetsbeurt als nieuw)
- A2
- zonder roest, nauwelijks of geen beschadiging(en)
- voor jonge auto's is wellicht een spuitbeurt van toepassing
- A3
- zonder roest, uitdeuk- plamuur en spuitwerk is noodzakelijk
- de reparatietijd bedraagt ongeveer 1 uur.
- A4
- beschadigd zonder roest, uitdeuk- plamuur en spuitwerk is noodzakelijk
- de reparatietijd bedraagt meer dan 1 uur, maar maximaal 2 uur
- A5
- beschadigingen zijn gerepareerd
- B1
- met oppervlakkige borstelroest, geen beschadiging (met een poetsbeurt als nieuw)
- B2
- met oppervlakkige borstelroest, nauwelijks of geen beschadiging(en)
- voor jonge auto's is waarschijnlijk een spuitbeurt van toepassing
- B3
- met oppervlakkige borstelroest, uitdeuk- plamuur en spuitwerk is noodzakelijk
- de reparatietijd bedraagt ongeveer 1 uur
- B4
- met oppervlakkige borstelroest, uitdeuk- plamuur en spuitwerk is noodzakelijk
- de reparatietijd bedraagt meer dan 1 uur, maar maximaal 2 uur
- B5
- beschadigingen zijn gerepareerd
- C1
- met roest, net geen gat; verder geen beschadigingen
- C2
- met roest, net geen gat
- voor jonge auto's is waarschijnlijk een spuitbeurt van toepassing
- C3
- met roest, net geen gat; ook uitdeuk- plamuur en spuitwerk is noodzakelijk
- de reparatietijd bedraagt ongeveer 1 uur
- C4
- beschadigd met roest, net geen gat; uitdeuk- plamuur en spuitwerk is noodzakelijk
- de reparatietijd bedraagt meer dan 1 uur, maar maximaal 2 uur
- C5
- beschadigingen zijn gerepareerd
- D1
- met gaten ontstaan door roest, verder geen beschadigingen
- D2
- met gaten ontstaan door roest
- voor jonge auto's is waarschijnlijk een spuitbeurt van toepassing
- D3
- met gaten ontstaan door roest; ook uitdeuk- plamuur en spuitwerk is noodzakelijk
- de reparatietijd bedraagt ongeveer 1 uur
- D4
- met gaten ontstaan door roest; ook uitdeuk- plamuur en spuitwerk is noodzakelijk
- de reparatietijd bedraagt meer dan 1 uur, maar maximaal 2 uur
- D5
- beschadigingen zijn gerepareerd
- R1
- met krasjes, roest en/of gaten gerepareerd
- R2
- met krasjes, roest en/of gaten gerepareerd
- voor jonge auto's is wellicht een spuitbeurt van toepassing
- R3
- met krasjes, roest en/of gaten gerepareerd, uitdeuk- plamuur en spuitwerk is noodzakelijk de reparatietijd bedraagt ongeveer 1 uur
- R4
- met krasjes, roest en/of gaten gerepareerd, uitdeuk- plamuur en spuitwerk is noodzakelijk de reparatietijd bedraagt meer dan 1 uur, maar maximaal 2 uur
- R5
- beschadigingen zijn gerepareerd
- N1
- N2
- nieuw
- niet op werking getest
- X
- classificatie ontbreekt of is niet op kwaliteit gecontroleerd
Classificatiecriteria Overige auto-onderdelen
Auto-onderdelen die niet behoren bij: Motoren, Versnellingsbakken, Achterassen (Cardan), Onderstel en Plaatwerk- A1
- als nieuw, in goede staat
- A2
- A3
- oppervlaktevuil of licht beschadigd, maar binnen 1 uur te reinigen of te repareren
- N1
- N2
- nieuw
- niet op werking getest
- X
- classificatie ontbreekt of onderdeel is niet op kwaliteit gecontroleerd
De opgegeven classificatiecodes bij de auto-onderdelen zijn onder voorbehoud. de Onderdelenlijn is niet aansprakelijk voor onjuiste classificatiecodes, druk en/of spelfouten.
Voor een volledige uitleg over het KZD Classificatie codeersysteem verwijzen wij u naar www.kzd.info.